Традиційною практикою викладачів ліцею стало залучення учнів до участі в інтелектуальних іграх: «Щасливий шанс» (Пасальська А.І.), «Знавці фізики» (Пасальський М.М.) і т.д., які відбулись у рамках проведення тижня МІФ. Гра, як метод навчання, організовує, виховує, розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість.
Методологічною основою розвитку інноваційної особистості школяра є створення креативної системи освіти на основі компетентнісного підхіду до навчання та виховання, тобто розвиток його ключових компетентностей, оволодіння якими допоможе учневі критично мислити, здобувати й аналізувати інформацію, розв’язувати конфлікти, дозволить вирішити різні проблеми в професійному, соціальному, повсякденному житті та багато іншого, що забезпечує людині гармонійну взаємодію з високотехнологізованим суспільством, яке, до того ж, швидко розвивається.
Однією з ключових компетентностей є творчі компетентності:
· здатність до самоаналізу і самоконтролю;
· здатність до виявлення і постановки проблеми;
· здатність до висловлювання великого числа ідей;
· гнучкість – здатність до висловлювання різноманітного числа ідей;
· оригінальність – здатність відповідати на подразники нестандартно;
· здатність удосконалити об’єкт, додаючи деталі;
· здатність вирішувати проблеми, тобто до аналізу і синтезу.
Всі ці компетентності є ознаками інноваційної особистості. Отже, саме розвиток творчої компетентності особистості школяра найбільш сприяє формуванню його інноваційного потенціалу.