До 100 річного ювілею В.О.Сухомлинського

Василь Олександрович Сухомлинський – явище планетарне. Його спадщину вивчають у багатьох країнах світу, використовують у шкільній практиці. Звертаючись до педагогічних проблем сьогодення, знову і знову відкриваємо книги видатного Учителя, щоб зрозуміти тенденції соціально орієнтованого навчання. На десятиліття раніше нашого сучасного осмислення ролі індивідуального підходу до дитини як до особистості, здійснив Василь Сухомлинський.

28 вересня ми будемо відзначати 100-річчя Василя Сухомлинського. З нагоди цієї дати в ліцеї – інтернаті №23 «Кадетський корпус» відкрито ювілейну виставку, підготувала її бібліотекар ліцею Кулаковська Т.А.

Обов’язково відвідайте бібліотеку та ознайомтесь з матеріалами виставки.

А ще наша бібліотека новий навчальний рік відкрила поповненням бібліотечного фонду, новими виставками та експозиціями.

Кадети та паняночки, завітайте до бібліотеки ліцею, вас очікують нові цікаві книжки.

 

До ювілею О.В.Сухомлинського

Народився Василь Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці Василівської волості Олександрійського повіту Херсонської губернії (тепер Онуфріївський район Кіровоградської області) в бідній селянській сім'ї. Тут пройшли його дитинство і юність. Як і всі селянські діти, він вчинив в рідному селі у школі і в 1933 року закінчив семирічку. Влітку 1933 року мати провела молодшого сина Василя до Кременчука. Спочатку Сухомлинський подався в медичний технікум, але незабаром пішов звідти, вчинив на робітфак, достроково закінчив його і був прийнятий в педагогічний інститут. З 1935 р. починається педагогічний шлях В. О. Сухомлинського. В 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села. Перевівся в Полтавський педагогічний інститут заочником і закінчив його в 1938 року. Закінчивши інститут, Сухомлинський повертається в рідні місця і працює викладачем української мови і літератури в Онуфрієвській середній школі.
В 1941 року добровольцем йде на фронт. В січні 1942 року молодший політрук Сухомлинський був важко поранений, захищаючи Москву. Тільки чудом залишився живий. Уламок снаряда залишився в його грудях назавжди. Після довгого лікування в шпиталі на Уралі він просився на фронт, проте комісія не могла визнати його навіть умовно здоровим для військової служби. Його призначили директором середньої школи в Уфі. Як тільки рідні місця були звільнені, він повернувся на батьківщину і став завідуючим РАЙНО. Проте вже в 1947 року Сухомлинський просився назад в школу.

В 1948 року В. А. Сухомлинський стає директором Павлишевськой середньої школи і беззмінно керує нею протягом 22 років до кінця своїх днів. В 1948 року це була звичайна, рядова школа, до того ж ще і майже зруйнована за роки війни, знаменитою її зробив Сухомлинський. Педагогу, як і філософу, вимагається десятиріччя, щоб сформулювати його світоглядні принципи, склалися педагогічні переконання. Багато років пішли на це і в Сухомлинського. І ось, коли, здавалося б, настав час розквіту його духовних сил і таланту, прийшло 2 вересня 1970 року помер. Сухомлинський написав 48 монографій, понад 600 статей, 1 500 оповідань і казок для дітей.

Творчість

В. А. Сухомлинський — автор 41 монографії і брошури, більше 600 статей, 1200 оповідань і казок. Загальний тираж його книг складає близько 4 млн. Екземплярів на різних мовах народів нашої країни і світу. В квітні 1970 року він закінчив роботу «Проблеми виховання всесторонньо розвинутої особи» — доповідь для захисту докторської дисертації по сукупності робіт. Всі праці Сухомлинського дають переконливе уявлення не тільки про різносторонність педагогічних підходів Сухомлинського, але і про цілісність всього його педагогічного мислення.

Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу і витримала 54 видання. В період з 1945 по 1970 рр. надруковано 463 статті; у 1971—1986 рр. — 105 статей.

Країни, де видавались твори В. Сухомлинського: Азербайджан, Вірменія, Білорусь, Грузія, Естонія, Казахстан, Киргизія, Латвія, Литва, Молдавія, Таджикистан, Татарстан, Узбекистан, Чувашія. А також: Англія, Болгарія, Іспанія, Китай, Монголія, Німеччина, Польща, Румунія, Угорщина, Фінляндія, Франція, Чехословаччина, Югославія, Японія.Його книги присвячені головним чином вихованню і навчанню молоді, педагогізації батьків, методиці викладання мови і літератури в середніх школах та ін. Пропагуючи в засаді виховання колективізму в учнів, Сухомлинський рішуче відкидав принцип виховання індивідуума через колектив як засаду, «яка може завдати духової травми вихованцеві». Віддаючи належне трудовому вихованню в школі, виступав проти ранньої спеціалізації (з 15 років життя), передбаченої «Законом про зміцнення зв'язку школи з життям».

Важливіші праці: «Воспитание коллективизма у школьника» (1956), «Верьте в человека» (1960), «Праця і моральне виховання» (1962), «Воспитание личности в советской школе» (1965), «Моральні заповіді дитинства і юности» (1966), «Серце віддаю дітям» (1969; нагороджена державною премією УРСР), «Павлышская средняя школа» (1969), «Жива вода криниці» (1970), «Народження громадянина» (1970) та ін.

Нагороди та відзнаки

За свою педагогічну працю він був нагороджений двома орденами Леніна, багатьма медалями Союзу РСР. З 1958 року Сухомлинський — член-кореспондент Академії Педагогічних Наук РРФСР, з 1958 р. Заслужений вчитель УРСР. В 1968 року йому було присвоєно звання Героя Соціалістичної праці. В тому ж році він був обраний членом-кореспондентом Академії педагогічних наук СРСР.

Деякі твори

·        Серце віддаю дітям

·        Сто порад учителеві

·        Народження громадянина

·        Батьківська педагогіка

·        Як виховати справжню людину

·        Методика виховання колективу

·        Письма к сыну

·        О воспитании

Джерело: Вікіпедія

Переглядів: 576 | Додав: kadet | Дата: 28-09-2018, 20:41
МИ У СОЦМЕРЕЖАХ
КАЛЕНДАР
«    Вересень 2019    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
НОВИНИ ОСВІТИ

Тенденції в оформленні навчальних закладів

  Рекомендації з оформлення шкіл та дитячих садків для підвищення ефективності навчального процесу

Володимир Бєлий: здатність влади на висновки

  Нездатність нашої влади на адекватні висновки - приклад того, що радянська освіта не була найкращою у світі

Обговорення Положення про кабінет інформатики

  МОН повторно пропонує до обговорення проєкт Положення про кабінет інформатики

Г. Сищук: любов вчителя до учнів - то тема невичерпна

  Учитель має власний темперамент, риси характеру, звички, і вони іноді несумісні з особистостями інших

На НУШ у проекті бюджету передбачено 1,4 млрд грн

  1,06 млрд гривень передбачено на придбання засобів навчання та 361 млн на підвищення кваліфікації вчителів
© 2015-2019 Ліцей інтернат №23 - Всі права захищенно.
Сайт розробленно - РВК "Евріка"