Навчання молодих педагогів - це крок до успішного переходу на нові форми навчання дітей, відповідно до вимог Концепції нової української школи. Одна з головних вимог реформування сучасної школи - умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
Саме обговорення проблеми «Сучасний вчитель, який він?» відбулося на занятті молодих педагогів ліцею 20 листопада, проведеного у формі «методичного діалогу». Педагоги активно обговорювали проблеми, які виникають під час організації навчально-виховного процесу, висловлювали своє бачення ролі вчителя в умовах реформування сучасної школи.
Особливо жваво пройшло обговорення проблеми налагодження партнерських стосунків молодих вчителів з дітьми старших класів. «Подруга» чи «старший наставник», довіра до вчителя чи страх перед ним - питання риторичні, спірні. Іноді теоретичні знання розбігаються з реальністю, особливо коли в класах велика кількість дітей.
Багато цікавих запитань виникало при обговоренні питання «Урок по конспекту», чи може вчитель під час уроку відійти від конспекту, у разі непередбачених обставин (запитань, які виникають в учнів під час вивчення теми, які викликають у них зацікавленість).
Ці питання тривожать і багатьох досвідчених вчителів. І тут виникає проблема здійснення контролю з боку різних інстанцій. То чи треба змінюватися тільки вчителям?