Науково-методична робота

Науково-методичне забезпечення
роботи закладу
Науково-методична робота в ліцеї-інтернаті №23 «Кадетський корпус» здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України, Концепції загальної середньої освіти, Державного стандарту освіти, Положень і рекомендацій, викладених в нормативних документах, згідно з річним планом роботи ліцею-інтернату, з урахуванням індивідуальних можливостей та запитів вчителів, їх методичної підготовки та професійного рівня. Педагогічний колектив працює над проблемою «Створення якісної освіти шляхом сучасного науково-методичного забезпечення обґрунтованої системи компетентнісно зорієнтованого навчання».
У ліцеї організовано роботу 4 предметних кафедр (початкової освіти і виховання, гуманітарно-естетичного циклу, природничо-математичного циклу, військово-патріотичного виховання) та методичного об’єднання класних керівників. Навчальний рік був результативним щодо участі педагогічних працівників у методичних заходах на міському, районному та ліцейному рівнях.
Педагоги ліцею-інтернату №23 «Кадетський корпус» взяли участь у роботі:
- Міського семінару спеціалістів
районних управлінь освіти міста Києва з питань охорони праці та безпеки
життєдіяльності «Організація роботи з питань охорони праці, безпеки
життєдіяльності у навчальних закладах Шевченківського району м. Києва»;
-
Районного
семінару-практикуму молодих директорів з проблем виховної роботи «Організація
виховного процесу в навчальних закладах Шевченківського району на засадах
проектної педагогіки»;
- Районного семінару вчителів
музичного мистецтва Шевченківського району м. Києва «Фонограма як невід`ємна
частина уроку музичного мистецтва в загальноосвітньому закладі»;
Проведено ряд методичних заходів. Ефективними з них були:
- Науково-практична конференція
«Наукові засади здійснення міжпредметних зв'язків у процесі вивчення основ
наук»;
- Семінар - практикум « Організація
самоосвітньої діяльності вчителя»;
- Педагогічні читання «Розвиток
компетентностей учнів на основі гуманно-особистісної технології Ш.О. Амонашвілі»;
- «Круглий стіл» «Василь Сухомлинський
у діалозі із сучасністю: педагогічна система В.О. Сухомлинського і сучасна
школа»;
-
Відкрите
засідання кафедри природничо-математичних дисциплін «Гуманізація
навчально-виховного процесу на основі впровадження спадщини В.О. Сухомлинського
та сучасних освітніх технологій в практиці роботи вчителів
природничо-математичних дисциплін»;
- Семінар - тренінг «Сучасний урок»;
-
Психолого-педагогічний
семінар «Психологічне благополуччя: міф чи реальність?»;
- Майстер-клас «Розвиток математичних
знань і вмінь з використання інформаційних технологій на основі досвіду
Ш.Амонашвілі»;
-
Обмін
досвідом вчителя математики Губатенко Н.М. з проблеми «Впровадження сучасних
інноваційних технологій як засобу успішного навчання математиці».
З метою професійного зростання педагогічного колективу, активізації творчості вчителів, поширення педагогічного досвіду щороку в в ліцеї проводиться декада професійної майстерності. Усі зазначені заходи відбулися на високому організаційному та методичному рівнях. Цінним у науково-методичній роботі вчителів ліцею є орієнтація педагогів на творчість, організацію вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду та пошуки більш досконалих педагогічних технологій. Слід відзначити роботу вчителя початкової школи Савінової Н.О., яка успішно впроваджує інноваційну медико-педагогічну технологію - «Музикотерапевтична технологія «ПіснеЗнайка».
Одним із напрямків методичної роботи є робота з
молодими вчителями. У ліцеї організовано роботу Школи професійної адаптації
молодих вчителів. Переважна більшість засідань з молодими вчителями проводиться
до початку навчального року.
На допомогу вчителям укладено збірники:
- Методичні рекомендації щодо викладання предметів природничо-математичного циклу;
- Методичні рекомендації щодо викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу;
- «Технологія й техніка аналізу уроку»;
- Методичні
рекомендації для вчителів «Сучасний урок», «Сучасні педагогічні технології»;
- Авторські розробки конспектів уроків (2 збірники).
До початку навчального року укладено Методичні бюлетені:
- «Проектна технологія на уроках української мови та літератури»;
- «Етико- педагогічна поведінка вчителя»;
- «Самоаналіз роботи вчителя як процес осмислення педагогічного досвіду»;
- «Місце
уроку у розвитку творчих здібностей учня»;
- «Шляхи, форми та методи
самоосвіти»;
- «Методичні рекомендації
вчителям з питань організації навчально-виховного процесу».
Для індивідуальної методичної роботи підготовлено матеріали з проблем:
- «Від
креативної діяльності вчителя - до креативної особистості учня»;
- «Шляхи формування
компетентностей учнів»;
- «Мистецтво спілкування «
по вертикалі»;
- «Організація домашньої
роботи учнів на засадах принципу систематичності».
- На допомогу вихователю
другої половини дня.
Динамічна група вчителів (керівник Власюк О.С.) працювали над проблемою «Метод навчальних проектів - освітня технологія XXI століття». Матеріали з проблеми узагальнено.
З метою виявлення та розповсюдження передового досвіду, упровадження в практику роботи ефективних методів, прийомів і форм роботи методичною службою ліцею - інтернату був проведений конкурс на кращу методичну розробку «Іду на урок».
Методичні матеріали вчителів були представлені на методичних виставках «Творчі доробки вчителів ліцею»...